PLANLÆG ET EVENT

Jyllands mest centrale møde- og eventsted, Aarhus Congress Center, har fleksibilitet og service som sine varemærker.

Her holdes konferencer med 1.600 deltagere, koncerter for 4.100 publikummer, banketter, festmiddage samt messer og udstillinger.

Med sin enestående beliggenhed lige midt i byen og med det prisbelønnede Radisson Blu Hotel Scandinavia Aarhus’ 234 værelser under samme tag – plus yderligere 1.000 hotelværelser i gåafstand – er Aarhus Congress Center det ideelle valg for de større nationale og internationale begivenheder.

Vore faciliteter

Aarhus Congress Center omfatter godt 2.000 m2 fuldt udstyrede møde-, konference- og eventfaciliteter. Takket være centrets enestående fleksibilitet, kan faciliteterne nemt tilpasses det enkelte arrangements ønsker og kapacitetsbehov.

Centrets 1.782 m2 store sal er ligeledes velegnet til messer og udstillinger. Den 600 m2 store foyer med dagslys kan indgå naturligt i udstillingsområdet, hvis det ønskes.

Tag et kig på oversigtstegningerne til højre og gå i gang med at planlægge dit arrangement!

MULIGHEDERNES HUS

I Aarhus Congress Center er faciliteterne så fleksible og alsidige, at der kan afvikles events af enhver art.

Her er du sikker på, at vi kan skabe den perfekte ramme for netop dit arrangement.

Vi arbejder sammen om dit event

Som en særlig service udpeger vi til ethvert arrangement en personlig eventkoordinator, som samarbejder med dig hele vejen igennem, fra planlægningen til afviklingen og evalueringen.

De dedikerede specialister står klar med sparring og masser af gode ideer på baggrund af deres erfaring fra omkring 2.000 årlige møder, konferencer og events. Vi koordinerer alt, hvad der kræves til dit arrangement.

Mad og drikke

Mad og drikke

Vi står for alle typer måltider i forbindelse med dit arrangement i Aarhus Congress Center. Morgenbuffet ved mødets start, lunchanretninger og serveringer i udstillingsområdet, kaffeservering dagen igennem, frugt og søde sager til at holde energien oppe om eftermiddagen og den lækre middag til festaftenen.

Service

Service

Vi er stolte af et højt og personligt serviceniveau til ethvert behov, du måtte have.

Sikkerhed

Sikkerhed

Vi har et godt samarbejde med de bedste sikkerhedsfirmaer, der kan assistere, der hvor dit event har behov for skræddersyede sikkerhedsplaner og tjenester.

Set-up og udstyr

Set-up og udstyr

Vores team er altid til rådighed for at sikre at dit arrangement er en succes. Dette gælder alt fra simpel skiltning og bord- og stoleopstilling til den helt komplekse sceneopbygning.

Teknisk support

Teknisk support

Vi tilbyder omfattende teknisk support og innovative kommunikations- og AV-løsninger samt service inden for lyd og lys.

ARRANGEMENTER

Fleksible Faciliteter

Kongressalen rummer 1.600 deltagere i biografopstilling, 1.000 deltagere ved borde i skoleopstilling eller 810 deltagere i ø-opstilling med gruppeborde.

Vore dygtige samarbejdspartnere på AV og udsmykning vil kunne sørge for de bedste løsninger indenfor den nyeste teknologi, møblering og dekor.

I forbindelse med foyeren er der registreringsområde og garderobe samt toiletter til de besøgende. Umiddelbart bag salen findes VIP-rum til optrædende kunstnere og foredragsholdere, såvel som en række lokaler til f.eks. konferencesekretariat, bestyrelsesmøder, kontorer osv.

Mødepakker og tilbud

Et godt udgangspunkt for planlægning – og prissætning – af en konference er vore mødepakker. Men husk, at de naturligvis kan justeres og suppleres, så de passer til dit arrangement. Som eksempel kan vi nævne en dagspakke fra kl. 9-17, som omfatter følgende:

• Frisk varieret morgenmad
• Kaffe/te, kildevand og frisk frugt på buffet i foyeren hele dagen
• Vand på buffet i plenum
• Lækker frokostbuffet med 1 vand
• Eftermiddagskaffe/te med sødt og frugt
• Standard AV-udstyr og projektor
• Parkeringskort

Kontakt os, så finder vi i fællesskab frem til et rigtig godt tilbud!

Messer og udstillinger

Salens 1.782 m2 og foyerens 600 m2 kan tilsammen danne de perfekte rammer til din messe eller udstilling.

Alt udstillingsudstyr køres direkte ind i salen gennem porte fra centrets udendørsområde. Loftshøjden i den store sal på 12 m giver rig mulighed for ophængning af bannere mv.

I forbindelse med foyeren er der garderobe og toiletter til de besøgende, og bag salen findes VIP-rum til optrædende kunstnere og foredragsholdere, såvel som en række lokaler til f.eks. arrangementssekretariat, messekomitémøder osv.

Flot og stemningsfuld festmiddag

ACC kan med sin fantastiske storsal, stjernehimmel, scene og dansegulv danne rammen for en uforglemmelig aften for dig og dine gæster.

Den store festsal har huset alt fra festmiddage til awardshows og servicerer op til 1400 gæster.

Vi står klar for til at skabe en mindeværdig aften og vi glæder os til at skræddersy dit arrangement så det passer til netop dine ønsker. 

Facts:
Op til 1.400 gæster til fest.
1.100 parkeringspladser.
800 faste garderobepladser, der kan øges efter behov.

For fuld musik

Kongressalen forvandles til en koncertsal med plads til 4.100 tilskuere.

ACC er byens mest populære spillested i den store skala for tidens hippeste kunstnere og bands.

Ved indgangen er der billetkontor og i foyeren adgang til garderobe og toiletter. Bag scenen står VIP-rum og skuespillergarderober til rådighed for de optrædende kunstnere, og der er ligeledes en række lokaler til f.eks. arrangementssekretariat, møder og rekvisitter.

Vis de nye modeller frem

ACC skaber en fantastisk ramme – også til produktpræsentationer eller ny-lanceringer.

Præsentationen kan kombineres med alt fra stående snacks til gallamiddag – og alt der imellem.

Kort sagt, skræddersyer vi præsentationen sammen med dig, så det passer til netop dine ønsker.

ARRANGEMENTER - Konference
Fleksible Faciliteter

Kongressalen rummer 1.600 deltagere i biografopstilling, 1.000 deltagere ved borde i skoleopstilling eller 810 deltagere i ø-opstilling med gruppeborde.

Vore dygtige samarbejdspartnere på AV og udsmykning vil kunne sørge for de bedste løsninger indenfor den nyeste teknologi, møblering og dekor.

I forbindelse med foyeren er der registreringsområde og garderobe samt toiletter til de besøgende. Umiddelbart bag salen findes VIP-rum til optrædende kunstnere og foredragsholdere, såvel som en række lokaler til f.eks. konferencesekretariat, bestyrelsesmøder, kontorer osv.

Mødepakker og tilbud

Et godt udgangspunkt for planlægning – og prissætning – af en konference er vore mødepakker. Men husk, at de naturligvis kan justeres og suppleres, så de passer til dit arrangement. Som eksempel kan vi nævne en dagspakke fra kl. 9-17, som omfatter følgende:
• Frisk varieret morgenmad
• Kaffe/te, kildevand og frisk frugt på buffet i foyeren hele dagen
• Vand på buffet i plenum
• Lækker frokostbuffet med 1 vand
• Eftermiddagskaffe/te med sødt og frugt
• Standard AV-udstyr og projektor
• Parkeringskort.

Kontakt os, så finder vi i fællesskab frem til et rigtig godt tilbud!
Kontakt os
ARRANGEMENTER - Udstilling
Messer og udstillinger

Salens 1.782 m2 og foyerens 600 m2 kan tilsammen danne de perfekte rammer til din messe eller udstilling.

Alt udstillingsudstyr køres direkte ind i salen gennem porte fra centrets udendørsområde. Loftshøjden i den store sal på 12 m giver rig mulighed for ophængning af bannere mv.

I forbindelse med foyeren er der garderobe og toiletter til de besøgende, og bag salen findes VIP-rum til optrædende kunstnere og foredragsholdere, såvel som en række lokaler til f.eks. arrangementssekretariat, messekomitémøder osv.
Kontakt os
ARRANGEMENTER - Selskaber og fester
Flot og stemningsfuld festmiddag

ACC kan med sin fantastiske storsal, stjernehimmel, scene og dansegulv danne rammen for en uforglemmelig aften for dig og dine gæster.

Den store festsal har huset alt fra festmiddage til awardshows og servicerer op til 1400 gæster.

Vi står klar for til at skabe en mindeværdig aften og vi glæder os til at skræddersy dit arrangement så det passer til netop dine ønsker.

Facts:
Op til 1.400 gæster til fest.
1.100 parkeringspladser.
800 faste garderobepladser, der kan øges efter behov.
Kontakt os
ARRANGEMENTER - Koncert
For fuld musik

Kongressalen forvandles til en koncertsal med plads til 4.100 tilskuere.

ACC er byens mest populære spillested i den store skala for tidens hippeste kunstnere og bands.

Ved indgangen er der billetkontor og i foyeren adgang til garderobe og toiletter. Bag scenen står VIP-rum og skuespillergarderober til rådighed for de optrædende kunstnere, og der er ligeledes en række lokaler til f.eks. arrangementssekretariat, møder og rekvisitter.
Kontakt os
ARRANGEMENTER - Produktpræsentation
Vis de nye modeller frem

ACC skaber en fantastisk ramme - også til produktpræsentationer eller ny-lanceringer.

Præsentationen kan kombineres med alt fra stående snacks til gallamiddag – og alt der imellem.

Kort sagt, skræddersyer vi præsentationen sammen med dig, så det passer til netop dine ønsker.
Kontakt os

Aarhus Congress Center relaunch event

Se de festlige billeder fra vores relanceringsevent, der viser fleksibiliteten i mulighedernes hus. Aarhus Congress Center ligger centralt placeret midt i Aarhus og har fleksibiliteten til alle typer af events.

Få et indblik her:

one-touch

TECHNOLOGY

Uanset hvornår du deltager i et møde eller event, tilbyder ACC gratis internet med en minimumsstandard på 1 GB. Når du har fået adgang, kan du logge på din virksomheds netværk, hente e-mails, downloade præsentationer – og du kan gøre det gratis! Vær opmærksom på, at opkald, modem og andre former for analoge internetforbindelser, som kræver en telefonlinje, vil blive pålagt betaling.

Ved større events samt arrangementer af større størrelse anbefaler vi at der er en tekniker tilstede vedr. afvikling af arrangementet. Det giver en mere professionel afvikling samt en større tryghed for jer som kunde.

Vi samarbejder med en af de største leverandører på området, Proshop Europe. De har alt i nyeste udstyr, og kan løse enhver udfordring efter ønske, behov samt budget.

Gratis app

Vores one touch konference-app står altid gratis til rådighed for vore kunder. Mødefunktionen i appen indsamler alle oplysninger om dit event og tilbyder en række fordele for planlæggere og deltagere.

Vores mødekonsulenter kan hjælpe med at integrere og tilpasse eventet i appen og dermed dele information med alle deltagere. Disse oplysninger kan omfatte elementer som transportoplysninger, agenda, præsentationer og information om foredragsholdere. Hvis der forekommer ændringer i programmet, kan deltagerne få øjeblikkelige meddelelser.

Radisson Blu One Touch App er gratis og tilgængelig til både iOS og Android.

HER FINDER DU OS

Lige midt i centrum!

Aarhus er Jyllands centrum med tog- og færgeforbindelser fra det øvrige Danmark samt nem adgang fra lufthavnene i Tirstrup og Billund med nationale og internationale flyruter.

Aarhus Congress Center ligger i centrum i Scandinavian Center, hvor man også finder Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus. Aarhus Congress Center ligger således ikke i udkanten af byen, men i centrum med både Aarhus Rådhus, Musikhuset Aarhus og kunstmuseet ARoS som nærmeste naboer, tæt på shopping-gaderne og det pulserende café-, restaurant- og natteliv.

Der er få minutters gang fra lufthavnsbusserne til/fra Tirstrup og Billund og til Aarhus Hovedbanegård.

Er du i bil, så kør mod Aarhus C og følg skiltningen mod Musikhuset og Scandinavian Center, hvor der er 1.100 parkeringspladser.

Cafeliv-i-Latinerkvarteret-i-Aarhus-foto-Runi-Photopop-portrait

OM AARHUS

Aarhus er Jyllands hovedstad, Danmarks næststørste by og en metropol i sin egen ret med et driftigt erhvervsliv, et rigt kulturliv og en hastigt voksende turisme.

Kongresbyen Aarhus
Takket være sin centrale beliggenhed midt i Danmark, sin omfattende hotelkapacitet og sine spændende attraktioner danner Aarhus hvert år rammen om adskillige faglige og videnskabelige kongresser. Byens professionelle kongresarrangører arbejder tæt sammen med bl.a. det internationalt berømmede Aarhus Universitet, der pt. uddanner 39.000 studerende og beskæftiger 8.000 forskere og øvrige medarbejdere.

Hovedattraktioner i Aarhus
• ARoS Kunstmuseum – ved siden af hotellet
• Musikhuset – ved siden af hotellet
• Tivoli Friheden
• Moesgaard Museum
• Den Gamle By

Turistinformation
www.visitaarhus.dk

PRESSE

Aarhus Congress Center

Aarhus Congress Center drives af Radisson Blu Hotel Scandinavia Aarhus. Begge er beliggende under samme tag i Scandinavian Center. Det 4-stjernede hotel råder over 234 værelser og 33 5-stjernede mødelokaler og servicerer kongrescentret med første klasses catering fra sit køkken.

Radisson Hotel Group har – udover i Aarhus – kongrescentre i bl.a. Stockholm, Oslo og Hamburg.

Adresse

Aarhus Congress Center
Margrethepladsen 1
DK-8000 Aarhus C

Kontakt

© 2018 Aarhus Congress Center. All right reserved